•  Ladda ner direkt
  •  Säker betalning
  •  Betala med Swish
Din varukorg är tom!

Vanliga frågor

Svar på vanliga frågor:

Fråga: Jag hittar inte min nedladdade e-guide. Var finns den?

Svar: När du klickar på länken för nedladdning så lägger sig filen automatiskt bland dina andra filer du laddat ner.

  • iPhone: Leta i appen "Filer" eller i appen "Böcker". Möjligen har du gjort en egen inställning och då lägger den sig i den drive du har kopplat till nedladdning, som t.ex. iCloud, Google Drive eller Dropbox. Klicka här för mer hjälp från Apple.
  • Android: e-guiden lägger sig i den mapp för nedladdning du valt. Leta under "Mina filer", din File Commander eller i den drive du har kopplat till nedladdning, som t.ex. Google Drive, Dropbox eller Microsoft OneDrive. Klicka här för mer hjälp från Google.
  • Dator: Leta bland "downloads" eller "hämtade filer". Du kan också använda funktion "sök" eller "find".

Fråga: Min länk för nedladdning fungerar inte, vad gör jag?

Svar: Länken för nedladdning fungerar bara en gång, och bara från den e-postadress du angivit vid köpet. Du kan alltså inte skicka länken vidare till en annan adress. Om länken inte fungerar av någon annan anledning, skicka ett meddelande till kontakt@eazyway.se och förklara ditt problem så hjälper vi dig. 

Fråga: Måste jag ladda ner en särskild app för att kunna läsa e-guiderna?

Svar: Nej, det måste du inte. Alla våra e-guider går att läsa som enskilda filer, i alla enheter. Däremot blir läsupplevelsen i anpassade appar bättre. Prova gärna en app för e-bokläsare, t.ex. "Böcker" för iPhone eller "ReadEra" för android. 

Fråga: Hur skickar jag en e-guide till en vän?

Svar: Skriv din väns e-postadress när du fyller i uppgifterna för nedladdning när du betalar. Länken för nedladdning går då direkt till din väns e-post. 

Fråga: Jag vill köpa flera e-guider samtidigt, hur gör jag?

Svar: Inga problem. Lägg dem i varukorgen och köp dem alla samtidigt. Då kommer ett meddelande till din e-post med en länk till varje e-guide. 

Fråga: Länkarna i min e-guide fungerar inte, vad är det för fel och hur gör jag?

Svar: Vissa mobiler ser okända länkar som en säkerhetsrisk. Man kan välja att gå runt säkerhetsinställningarna, men det måste man ställa in själv i sin mobil. Läs mer här: https://helpx.adobe.com/se/acrobat/using/allow-or-block-links-internet.html 

Du kan också prova följande:

  • Alt. 1. Markera länken. Då bör du få olika alternativ vad du vill göra. Ett alternativs bör vara ”websökning”. Då ska du kunna hitta målet för länken direkt på nätet.
  • Alt. 2. Markera och kopiera länken i sin helhet, och klistra in den i adressfältet på din webläsare (t.ex. Safari eller Google Chrome).

Om länken är en hänvisning till en plats så öppnar sig mobilens eller dators kartprogram automatiskt, men det förutsätter att du har en app för navigering. Länkarna i våra e-guider är skapade i Google Maps för att fungera med både Android och iPhone.

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen