•  Ladda ner direkt
  •  Säker betalning
  •  Betala med Swish
Din varukorg är tom!

Dessa allmänna villkor (”Allmänna Villkor”) utgör en del av avtalet mellan Eazyway Publishing AB, organisationsnummer 559248-6434, (hädanefter kallad såväl ”Eazyway” som ”vi”, ”vår” eller ”oss”) och den kund som finns angiven i huvudavtalet avseende köp av vara som ingår i Eazyways utbud (hädanefter kallad såväl ”Kund” som ”du” eller ”dig”).

1. Om Eazyway Publishing AB

Eazyway har sitt säte i Torekov med adress Bogsprötsgränd 4, 269 76 Torekov. 

Önskar du att komma i kontakt med oss ber vi dig skicka ett e-postmeddelande till e-postadress kontakt@eazyway.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

2. Eazyways utbud och beställning

Eazyways tillhandahåller de e-böcker och ljudböcker som finns förtecknade på Eazyways webbplats www.eazyway.se (”Webbplatsen”). E-böcker och ljudböcker distribueras till Kunden via datafiler som laddas ner till mottagande elektroniska enheter med internetuppkoppling (hädanefter kallad ”vara” i såväl bestämd som obestämd form och såväl i singularis som pluralis).

Beställning av en vara som ingår i Eazyways utbud distribueras och tas emot enbart via Webbplatsen. När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I orderbekräftelsen finner du alla uppgifter om beställd vara, pris, faktureringsadress och e-postadress dit leverans av vara ska ske.

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post på e-postadress order@eazyway.se.

3. Leverans

Normal leveranstid är samma dag som beställningen görs, i form av ett automatiskt meddelande skickat till den e-postadress du har angivit vid beställning, för omedelbar tillgång till länk för nedladdning av varan. 

Om förseningar i leveransen skulle uppstå, utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid, ska du kontakta oss via e-post på e-postadress order@eazyway.se.

4. Priser och betalning

Alla priser på Webbplatsen anges i SEK inklusive moms.

Vi reserverar oss för ändringar av priser som orsakas av prisändring hos leverantör, feltryck i prislistan och felaktigheter i priser beroende på felaktig information. Vi förbehåller oss rätten att justera priset. Priset som var aktuellt vid beställningstillfället gäller oavsett om justering av priset sker efteråt.

Betalning av beställning sker efter val mellan fakturabetalning, kortbetalning, delbetalning eller direktbetalning via Klarna eller Swish.

5. Ångerrätt

Vid köp av vara via Internet finns vanligtvis fjorton (14) dagars (”Ångerfrist”) ångerrätt enligt lagen (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. När du köper en vara på Webbplatsen innebär det dock att du frånsäger dig ångerrätten eftersom köpet av varan innebär att du, genom att slutföra beställning av vara, begär att leverans av varan påbörjas omedelbart efter lagd beställning.

6. Reklamation och klagomål

Vid fel i vara ska du alltid kontakta oss på e-postadress order@eazyway.se för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras omgående till vår e-postadress order@eazyway.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Om vi inte lyckas åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

7. Ansvarsbegränsning

Eazyway har inget ansvar för skador som kan uppstå på grund av varan. Ersättning för skada är begränsad till ett belopp som motsvarar vad kunden har betalat för varan.

Eazyway ansvarar inte heller för skador genom att varan är felaktig eller vid dröjsmål som beror på ett hinder utanför Eazyways kontroll som Eazyway inte skäligen kunde förväntas ha räknat med vid köpet och vars följder inte heller skäligen kunde ha undvikit eller övervunnit (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på varor eller varuegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

8. Varuinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på Webbplatsen samt slutförsäljning av varor. Vi garanterar inte att bilderna återger varans exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera varan så korrekt som möjligt.

9. Information om Cookies

På Webbplatsen använder vi oss av cookies, bland annat för att vår webbshop ska fungera. Du hittar mer information om hur vi använder cookies i vår Cookiepolicy, som är publicerad på Webbplatsen.

10. Personuppgifter

När du handlar hos oss på Eazyway behandlar vi dina personuppgifter. Mer information om vår personuppgiftsbehandling hittar du i vår integritetspolicy, som finns publicerad på Webbplatsen.

11. Ändringar till de Allmänna Villkoren

Eazyway har rätt att göra ändringar i Allmänna Villkoren. Allmänna Villkor som vid var tid är gällande finns publicerade online på Webbplatsen och vid ändringar uppdateras de. De Allmänna Villkoren som var publicerade vid beställningstillfället gäller oavsett om ändringar sker efteråt.

12. Tvist och lagval

De Allmänna Villkoren är underkastat svensk rätt.

Om tvist uppkommer mellan Eazyway och kund löses tvisten i första hand genom diskussion med vår kundtjänst på vår e-postadress order@eazyway.se.

Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Om tvist inte kan lösas av Eazyway och kund, och kunden är konsument, finns det möjlighet att få tvisten prövad av Allmänna Reklamationsnämnden (ARN), Box 174, 101 23 Stockholm, www.arn.se.

Europeiska kommissionen erbjuder tvistlösning online som innebär att kommunikation om tvist kan ske online och tvisten löses genom en neutral tredje part. Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning hittar du på deras hemsida, http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen